ششم مهر را فراموش نکنید: اینتل میزبان مراسم تبلت‌های ویندوز 8

تبلیغات

تبلیغات

موضوعات

موضوعات

قالب وبلاگ
اشعار
اخبار صدا دانلود
کدهای جاوا
سخنان زیبا گالري عكس
دانلود نرم افزار دانلود فول آلبوم دانلود مجله الكترونيكي
دانلود کتاب الکترونیکی كتاب نرم افزار دانلود آهنگ ايراني دانلود فیلم شوی دانلود فیلم علم و فناوری متفرقه
جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

صفحات جانبی

صفحات جانبی

امکانات جانبی

امکانات جانبی

ششم مهر را فراموش نکنید: اینتل میزبان مراسم تبلت‌های ویندوز 8

گویا داغی شهریور به مهر هم کشیده شده. اینتل نامه‌هایی را برای فعالان رسانه‌ای فرستاده و آنها را به مراسم 6 مهر (27 سپتامبر) دعوت کرده. موضوع این مراسم رونمایی از تبلت‌های ویندوز 8 با قلب تپنده اینتل است.

هر چند ما فکر می‌کردیم که تمام تبلت‌های ویندوز 8 امسال را در نمایشگاه IFA 2012 دیده‌ایم، ولی اینتل قول داده که در مراسمش مدیران ارشدی از ایسوس، ایسر، دل، اچ‌پی، لنوو، سامسونگ و ZTE حضور یابند.

مراسم اینتل در سان‌فرانسیسکو برگزار می‌شود و کمپانی قول داده تا علاوه بر تبلت‌ها، جزئیات بیشتری از نسل بعدی پردازنده‌های Atom را هم که با نام Clover Trail شناخته می‌شود، اعلام نماید.

 


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 30 شهريور 1391 ساعت: 16:20
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

تبلیغ جنجالی سامسونگ در جدال با آیفون

 

 

سامسونگ شرکتی است که به ساخت تبلیغات جنجال برانگیز به خصوص در رقابت با اپل مشهور شده است. حالا این شرکت با ساخت یک ویدیو تبلیغاتی جدید، بار دیگر طرفداران اپل را هدف قرار داده است.

در این ویدیو طرفداران آیفون در صف انتظار برای خرید آن دیده می شوند و آنها را کسانی نشان می دهد که به راحتی با سخنان اپل تحت تاثیر قرار می گیرند. سامسونگ در ویدیو طرفداران اپل را فاقد اطلاعات لازم نشان می دهد.

در این تبلیغ سامسونگ می گوید محصول برتر بازار همین الان هم در اختیار شما است (منظور گلکسی اس 3 است) و روی برخی قابلیت هایی که در آیفون وجود ندارد مانند ان اف اسی تاکید شده است.

اگر به یاد داشته باشید سامسونگ چند ماه پیش نیز تبلیغی برای تلفن گلکسی ساخته بود که آن هم جنجال برانگیز شده بود.

برخی کاربران این تبلیغ را یک توهین به دیگر مصرف کنندگان دانسته اند و برخی دیگر نیز آن را یک شوخی می دانند. عده دیگر هم اعتقاد دارند که این گونه تبلیغات بیشتر به فروش سامسونگ ضربه می زند. شما چطور فکر می کنید؟


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 30 شهريور 1391 ساعت: 16:17
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

مقایسه سه پرچمدار ویندوز فون 8 از نوکیا، سامسونگ و اچ تی سی

با معرفی شب گذشته اچ تی سی حالا سه تلفن قدرتمند با سیستم عامل ویندوز فون 8 از سه شرکت مختلف معرفی شده اند و زمان مقایسه مشخصات فنی فرا رسیده.

نوکیا با لومیا ۹۲۰ قصد داشت در خط مقدم ویندوز فون 8 قرار بگیرد اما سامسونگ حتی پیش از نوکیا تلفن ATIV S را معرفی کرد و شب گذشته اچ تی سی با ویندوز فون 8X نشان داد که رقیب هایی جدی و قدرتمند در این مسیر وجود دارند. و حالا کار برای نوکیا سخت تر از گذشته شده است. چرا که دو شرکت دیگر بازار بزرگی از سیستم عامل اندروید هم در اختیار دارند. در حالی که نوکیا سرنوشت خودش را با ویندوز فون گره زده.

هنوز قیمت این تلفن ها را نمی دانیم و کارایی نهایی هم زمانی مشخص می شود که آنها را از نزدیک بررسی کنیم. اما فعلا می توان با مقایسه مشخصات فنی، به یک نگاه کلی در مورد این سه تلفن دست پیدا کرد.

 

winphone8-compare-narenji.png

شما کدام یک را گزینه بهتر می دانید؟


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 30 شهريور 1391 ساعت: 16:15
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,

معرفی دوربین H5D شرکت Hasselblad

 

 

حتما شما با کمپانی Hasselblad و دوربین های حرفه ای اش آشنایی دارید. حالا این شرکت دوربین H5D را معرفی کرده. دوربینی که یک پرچمدار برای علاقمندان به medium format به شمار می رود. این محصول در سه مدل ۴۰، ۵۰ و ۶۰ مگاپیسکلی ارایه می شود. البته یک مدل ۲۰۰ مگاپیکسلی multi-shot از این دوربین نیز ارایه خواهد شد. علاوه بر اینها شرکت سازنده می گوید که این محصول دارای یک منظره یاب تازه است و از فناوری فوکوس II جدید این شرکت سوئدی استفاده می کند.

H5D از دوربین های نسل قبل این شرکت بادوام تر بوده و خاصیت ضد آب بودن آن نیز پیشرفت کرده و قادر خواهید بود کنترل بيشتری روی دوربین داشته باشید. این دوربین کاملا احساس یک دوربین محکم و بزرگ را به شما می دهد و میتوانید عظمت آن را در دستانتان حس کنید.

دوربین H5D از آذر ماه وارد بازار می شود و قیمت شروع برای داشتن یکی از آنها ۱۳۰۰۰ یورو است و البته بسته به مدل این قیمت تا ۳۰۰۰۰ یورو نیز افزایش می یابد.

h5d-60-right_narenji.jpg


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 30 شهريور 1391 ساعت: 16:14
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

نسخه نهایی iOS 6 عرضه شد

 

 
ios 6

چند روزی از پیش فروش آیفون 5 که با iOS 6 عرضه می‌شود نگذشته، و حالا اپل کاربران دستگاه‌های قدیمی‌ترش را بیش از این منتظر نگذاشته و جدیدترین سیستم عامل خود را جهت دانلود در اختیار عموم قرار داده است. iOS که اپل آن را پیشرفته‌ترین سیستم عامل موبایل در جهان می‌داند، آیفون‌های 4 و 4S و حتی 3GS را پشتیبانی می‌کند. آیپد های نسل 2 و 3 به همراه آیپاد تاچ های نسل 4 و 5 نیز می‌توانند از این سیستم عامل بهره ببرند.

 

همواره یکی از مزیت‌های iOS در مقایسه با رقیبش یعنی اندروید، ارائه آپدیت‌های منظم و پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی بوده. با این وجود با توجه به سرعت رشد تکنولوژی در سال‌های اخیر، برخی از ویژگی‌های iOS 6 بر روی دستگاه‌های قدیمی اجرا نمی‌شود. اگر می‌خواهید از وضعیت برخورداری دستگاه خود از امکانات iOS 6 آگاه شوید، می‌توانید از جداول زیر کمک بگیرید:‌

 

ios-6-out-1.png

ios-6-out-2.png

در نهایت توجه داشته باشید که iOS 6 دقایقی پیش در اختیار کاربران قرار گرفته و ممکن است به علت کنترل فشار بر روی سرورها، اپل با فاصله زمانی آن را در اختیار همگان قرار دهد.


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 30 شهريور 1391 ساعت: 16:11
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

معرفی تلفن ویندوز فون 8S اچ تی سی

 

 

تلفن Windows Phone 8S دومین محصولی بود که در مراسم کوتاه ديشب توسط اچ تی سی معرفی شد. این تلفن برای میانه بازار طراحی شده و با نمایشگری ۴ اینچی وارد می شود.

نمایشگر دارای رزولوشن WVGA است اما جنس Super LCD و شیشه گوریلا آن را تبدیل به محصولی خواستنی و ضد خش می کند.

در درون تلفن یک پردازشگر دو هسته ای S4 با سرعت 1GHz پیدا می کنید اما نباید این پردازشگر را با بهترین های حال حاضر بازار مقایسه کنید. چرا که این تلفن برای میانه است و البته سیستم عامل ویندوز فون ۸ را به خوبی اجرا خواهد کرد. میزان رم نیز ۵۱۲ مگابایت خواهد بود.

حافظه داخلی نیز ۴ گیگابایت است و یک ورودی کارت حافظه میکرو اس دی اجازه توسعه را به شما می دهد. باطری 1700mAh است و اچ تی سی تصمیم گرفته در این مدل دوربین جلویی را حذف کند و در عقب نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار داده که می تواند به صورت 720P فیلمبرداری کند.

ضخامت تلفن ویندوز فون 8S معادل 10.28میلیمتر است اما گوشه های باریک آن سبب می شود که حس نازک بودن را به کاربر القا کند.

در نهایت بد نیست که به روش جدید نام گذاری تلفن های اچ تی سی دقت کنید. نام این تلفن «ویندوز فون 8S» است. در واقع نام سیستم عامل مایکروسافت به نام خود تلفن اضافه شده. مدل بزرگ تر هم ویندوز فون 8X نام دارد. اچ تی سی و مایکروسافت گفتند که این روش جدید نامگذاری را انتخاب کرده اند تا این تلفن ها به عنوان امضای سیستم عامل ویندوز فون 8 به حساب بیایند.

اچ تی سی هنوز قیمت تلفن 8S را اعلام نکرده اما در آبان ماه منتظر ورود آن به بازارهای جهانی باشید. در ادامه مطلب می توانید تصاویر بیشتری از تلفن ویندوز فون 8S ببینید.


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 30 شهريور 1391 ساعت: 16:8
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

مشخصات تلفن هوشمند HTC با نام ویندوز فون 8X

 

 

و سر انجام رویدادهای معرفی محصول کمپانی‌های بزرگ تکنولوژیک، با مراسم امشب HTC به پایان رسید. این کمپانی تایوانی دوباره دست در دست غول نرم‌افزاری دره سیلیکون یعنی مایکروسافت گذاشت و تلفن‌های جدید خود بر مبنای ویندوز فون 8 را رونمایی کرد.

مدیران اجرایی دو کمپانی، آقایان «پیتر چو» و «استیو بالمر» با یکدیگر دو تلفن جدید با نام‌های 8X و 8S را معرفی کردند. 8X قرار است پرچم‌دار تلفن‌های ویندوز فون 8 باشد و 8S یک رده پایین‌تر قرار دارد. به بهانهٔ کاشی‌های رنگارنگ سیستم عامل ویندوز فون 8، بدنه تلفن‌های استفاده کننده از آن نیز رنگارنگ است؛ آبی، زرد، و قرمز.

حضور آقای بالمر نیز نشان داد که مایکروسافت اراده جدی دارد تا همکاری تنگاتنگ خود با کمپانی‌های سخت‌افزاری را در اذهان عمومی جا بیاندازد. به نظر می‌رسد ارائه دو تلفن هوشمند در گام اول (مشابه کاری که نوکیا کرد) استراتژی تعریف شده از طرف مایکروسافت برای متمرکز نگه داشتن شرکایش بر ارائه کیفیت عالی باشد. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا به 8X بپردازیم.


تصویری جدید از Accord: یکی از سه تلفن ویندوز فون 8 از HTC

تاکنون فقط سامسونگ و نوکیا تلفن‌های هوشمند خود مبتنی بر ویندوز فون 8 را معرفی کرده‌اند؛ یعنی آتیو S، و لومیا 920 و لومیا 820. و انتظار می‌رود ، HTC نیز امشب از سه تلفن ویندوز فونی خود رونمایی کند.

عکس جدید و البته ناواضحی که در زیر می‌بینید، تأییدی است بر تصویری که قبلاً به Accord نسبت داده شده بود. گفته می‌شود این تلفن که به احتمال زیاد نام رسمی آن HTC 8S خواهد بود، حافظه داخلی 16 گیگابایت دارد و از میکرو SD پشتیبانی نمی‌کند. یک نمایشگر 4.3 اینچی HD از نوع LCD در جلوی آن می‌درخشد و در عقیب یک دوربین 8 مگاپیکسلی با کیفیت عکس عالی قرار دارد. چیپ مجتمع کوالکوم Snapdragon S4 (با پردازنده دو هسته‌ای) با فرکانس 1.5 گیگاهرتز هم برای آن پیش‌بینی شده.

چیزی که از جذابیت آن برای مخاطبان جهانی می‌کاهد این است که منابع مختلف تا این لحظه فعلاً از معرفی آن برای اوپراتور Verizon امریکا صحبت کرده‌اند و مشخص نیست که آیا به صورت جهانی نیز عرضه بشود یا خیر، و اگر بله در چه زمانی.

از دو تلفن ویندوز فون 8 دیگری که گمان می‌رود HTC امشب معرفی کند فعلاً خبر جدید یا عکسی در دست نیست.

 

htc-accord-leak-sept-18.jpg

 

 

 


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 29 شهريور 1391 ساعت: 16:11
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

نخستین تلفن هوشمند موتورولا با پردازشگر اینتل: Razr i

 

سال ها است که اینتل در مورد ورود به بازار پردازشگرهای تلفن هوشمند صحبت می کند و تا اینجا شاهد چند مدل اولیه هم بوده ایم. اما تلفن جدیدی که امروز معرفی شد ورود جدی اینتل به بازار تلفن هوشمند به حساب می آید. پس زمان اش رسید تا با موتورولا Razr i آشنا شوید.

این تلفن از نظر سخت افزاری تقریبا به طور کامل شبیه Motorola RAZR M است که قبلا مشخصات اش اعلام شده بود. اما با این تفاوت که از پردازنده اتم اینتل استفاده می کند. تا به حال اینتل زیر انتقادهای زیادی بود که پردازشگرهایش باطری زیادی مصرف می کنند. باید ببینیم که اینجا چه تغییری رخ داده است.

 

پردازشگر Razr i تک هسته ای Atom Z2480 است و با سرعت 2GHz کار می کند. سرعت بالای پردازشگر به تلفن این قابلیت را می دهد تا ۱۰ عکس در ثانیه بگیرد و به همین خاطر یک دکمه مخصوص دوربین روی تلفن تعبیه شده است. امکانی که در مدل Razr M وجود ندارد.

این تلفن نمایشگری 4.3 اینچی دارد و موتورولا می گوید باطری 2000MAh آن با استفاده های معمول، ۲۰ ساعت برایتان کار می کند. و نسبت به مدل Razr M طول عمر بیشتری دارد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هم روی آن قرار گرفته و سیستم عامل نیز اندروید 4.0 است.

 

اگر می خواهید بدانید پردازشگر اینتل در مقایسه با پردازشگر Snapdragon S4 مدل Razr M با سرعت 1.5GHz چطور عمل می کند، کافی است بنچمارک زیر را ببینید. البته این تست نشان می دهد که پردازشگر اینتل فقط در تست SunSpider نسبت به مدل برادر بهتر عمل کرده اما شاید این را بتوان شروعی خوب برای اینتل به حساب آورد.

 


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 29 شهريور 1391 ساعت: 16:8
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

یک تصویر و نام One X 5 برای فبلت HTC

شایعات این چند وقت اخیر در باره فبلت HTC را حتماً خوانده‌اید.

حالا به فاصله یک روز مانده تا مراسم HTC در نیویورک، تصویر شفاف بالا به بیرون درز کرده و فبلتی را که پیش‌تر چند عکس ناواضح از آن دیده بودیم، به خوبی نمایان می‌سازد.

در این تصویر که به نظر بنر رسمی ساخته شده برای معرفی این فبلت است، نام One X 5 برای آن درج شده. شایعات قبلی به نمایشگر 5 اینچی با کیفیت 1080P اشاره کرده بودند و در یک بنچمارک هم چیپ پردازشی آن، Snapdragon S4 Pro ذکر شده بود.

استفاده از رابط کاربری سنس 4.5 و اندروید 4.1 برای این فبلت جذاب، بسیار محتمل است اما در تصویر منتشره (و در طراحی بدنه فبلت)، خبری از قلم استایلوس نیست.  همگی منتظر مراسم HTC در نیویورک می‌مانیم تا از این محصول رونمایی شود.


خبرهایی از تلفن گلکسی اس 4 سامسونگ

با اینکه در حال حاضر تلفن گلکسی اس 3 سامسونگ یکی از محصول های داغ و پرصدای بازار به حساب می آید، اما امروز شاهد خبرهایی در مورد گلکسی اس 4 بودیم.

نشریه تایمز کره در مقاله ای ادعا کرده گلکسی اس چهارم در فوریه سال آینده میلادی (بهمن ماه) و در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون معرفی خواهد شد. ضمن اینکه گفته شده حداکثر یک ماه بعد از معرفی، شاهد ورود این تلفن به بازار خواهیم بود.

اگر این خبر درست باشد گلکسی اس چهارم تنها ۹ ماه بعد از نسخه سوم از راه می رسد و به عقیده برخی کارشناس ها، سامسونگ قصد دارد برای رقابت بیشتر با اپل چنین کاری را انجام بدهد. در واقع اعلام این خبر تنها سه روز بعد از شروع پیش فروش آیفون نشان می دهد که سامسونگ قصد دارد روند فروش این تلفن را تحت تاثیر قرار بدهد.

از مشخصات لو رفته نیز می دانیم که نمایشگر گلکسی اس 4 بزرگ تر شده و به ۵ اینچ رسیده است و از یک پردازشگر جدید استفاده خواهد کرد و سیستم عامل نیز همچنان اندروید خواهد بود. طراحی تلفن نیز تغییرات مهمی خواهد داشت.


 


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 28 شهريور 1391 ساعت: 9:59
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

رکورد پیش فروش ۲ میلیون آیفون ۵ در روز نخست

 

 

 

 

 آمار اپل نشان می دهد که میزان استقبال از پیش فروش آیفون 5 نسبت به مدل 4S دوبرابر شده است. میزان پیش فروش آیفون 5 در ۲۴ ساعت اول ۲ میلیون عدد بوده در حالی که این عدد برای آیفون 4S تنها ۱میلیون بوده است.

فروش یک هفته اول آیفون 4S معادل ۴ میلیون دستگاه بوده و با این حساب پیش بینی می شود که آیفون 5 رکورد فروش هفته اول را هم خواهد شکست.

آیفون ۵ در ابتدا در ۹ کشور دنیا پیش فروش شده که نسبت به آیفون 4S دو کشور جدید را در بر داشته است و نباید فراموش کنیم که این موضوع هم روی افزایش فروش تاثیر داشته است.


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 28 شهريور 1391 ساعت: 9:54
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

XF1 دوربین جدید فوجی‌فیلم از سری X

دوربین جدید فوجی از سری X هر چند شبیه X10 و X100 است ولی قیمت آن بسیار پایین‌تر و در حد 499 دلار است. این دوربین نیز مثل RX100 از سونی، مشخصاتی بالاتر از کلاس وزن و اندازه خود را به نمایش می‌گذارد. ابعاد آن 10.67 در 6.1 در 3 سانتی‌متر است و با ظاهر چرمی طراحی شده است.

یک سنسور 12 مگاپیکسلی دو/سوم اینچی، همراه با زوم دستی تا 4 برابر، لنزی با گشادگی دیافراگم از f/1.8 تا f/4.9 ، دامنه ISO از 100 تا 12800، و سرعت‌های ثبت عکس مشابه دوربین‌های DSLR از دیگر مشخصات این دوربین هستند.

XF1 ویدیو را با کیفیت 1080p و 30 فریم در ثانیه ضبط می‌کند و درضمن یک قابلیت جالب برای تشخیص صحنه دارد که به دوربین امکان می‌دهد خودش را با آنچه که مشغول عکس گرفتن از آن هستید تطبیق دهد. فلاش بیرون‌جهنده در بالا و نمایشگر 3 اینچی از نوع LCD با 450 هزار پیکسل نیز از دیگر مشخصات این دوربین هستند.

XF1 در سه رنگ مشکی، قرمز و قهوه‌ای از ماه آینده عرضه خواهد شد. در ادامه مطلب می‌توانید گالری عکس‌های این دوربین از زوایای مختلف را ملاحظه کنید.


اولین نتایج بنچمارک آیفون 5

 

 

اولین نتایج بنچمارک از راه رسیده‌اند. هر چند درست کردن نتایج غیرواقعی برای بنچمارک تقریباً کار آسانی است ولی به هر حال این نتایج ظاهراً از یک آیفون 5 به دست آمده.

امتیاز GeekBench به دست آمده برای آيفون 5، عدد 1601 است که می‌تواند یکی از نشانه‌های قدرت چیپ A6 باشد. این امتیاز بیش از دو برابر امتیاز چیپ A5 به کار رفته در آیفون و آیپد های قبلی است و آیفون 5 را بالاتر از ابرقدرت‌های اندرویدی قرار می‌دهد.

به طور مشخص، فرکانس کاری پردازنده دو هسته‌ای جدید که بر مبنای ARMv7 ساخته شده، 1.02 گیگاهرتز (در برابر 800 مگاهرتز پردازنده آیفون 4S) و رم نیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد 1 گیگابایت (در مقابل 512 مگابایت آیفون 4S) است. یک مقایسه کامل بین نتایج بنچمارک آیفون 5 و آیفون 4S را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

امتیاز GeekBench هیچ یک از اعضای خانواده iOS تا پیش از این از مرز 800 عبور نکرده بود برای همین امتیاز 1601 جهش بزرگی به شمار می‌رود. جالب است بدانید که قوی‌ترین کامپیوتر اپل در سال 2004، به امتیاز 1571 رسیده بود. این خود به تنهایی، پیشرفت سریع تکنولوژی را به ما یادآوری می‌کند.

در تست مشابه، تگرا 3 چهار هسته‌ای که قلب تپنده نکسوس 7 است، به امتیاز 1591 دست یافته و پردازنده 4 هسته‌ای گلکسی S3 به امتیاز 1560. البته این را در نظر بگیرید که گلکسی S3 برخوردار از رام غیررسمی اندروید 4.1 (جیلی بیلی) با امتیاز 1781 همچنان سرتر از آیفون 5 است.

 

امتیاز اعضای قبلی خانواده iOS

screen-shot-9-16-12-at-5-44-54-pm.jpg

امتیاز تبلت‌ها و تلفن‌های اندرویدی

screen-shot-9-16-12-at-5-45-09-pm.jpg


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 27 شهريور 1391 ساعت: 19:40
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

شایعات جدید از فبلت HTC

در 1 شهریور بود که در اینترنت تصاویری به فبلت HTC نسبت داده شد. حالا 4 روز مانده به مراسم HTC شایعات بیشتری از راه رسیده که اگر صحت داشته باشد، بسیار چشمگیر است. ولی گویا منبع این اطلاعات یعنی سایت HTC-Source چندان اطلاعات قابل اعتمادی منتشر نکرده.

این سایت مدعی است که تلفن هوشمند HTC با نمایشگر 5 اینچی عرضه خواهد شد که رزولوشن Full HD 1080p (یعنی 1920 در 1080 پیکسل) را به همراه تراکم 480 پیکسل در هر اینچ دارا است. اما نتایج بنچمارک‌ها رزولوش 1794 در 1080 را نشان می‌دادند. به کدام‌یک باید اعتماد کرد؟ به نظر می‌رسد همان قبلی. چرا؟

زیرا یک حساب سر انگشتی بر اساس رزولوشن 1920 در 1080 بر روی یک نمایشگر 5 اینچی، تراکمی معادل 440 را به دست می‌دهد و نه 480. از طرف دیگر به نظر می‌رسد منبع جدید با در نظر گرفتن نوار دستورات 126 پیکسلی که در اندروید 4 و بالاتر بخشی از نمایشگر را اشغال می‌کند و با اضافه کردن آن به رزولوشن 1794 در 1080 پیکسل، رزولوشن 1920 در 1080 را از آستین در آورده باشد، حال آنکه با دقت در تصویر فوق می‌بینیم که تلفن خودش دارای کلیدهای لمسی است پس باز هم به شک ما اضافه می‌شود.

اگر قرار باشد یک تراکم پیکسل خارق‌العاده را روی این تلفن شاهد باشیم با توجه به رزولوشن 1794 در 1080، رقم 418 پیکسل در هر اینچ می‌تواند صحیح جلوه کند.

سایر مشخصاتی که منبع جدید برای این فبلت برشمرده، عبارت هستند از: چیپ مجتمع Snapdragon S4 Pro کوالکوم که یک پردازنده 4 هسته‌ای Krait با فرکانس 1.5 گیگاهرتز را در کنار گرافیک Adreno 320 (با قدرتی تقریباً برابر با گرافیک آیپد جدید) در خود دارد. حافظه داخلی 16 گیگابایت (بدون امکان افزودن حافظه جانبی) و رم 1 یا 2 گیگابایتی از دیگر مشخصاتی است که به این فبلت نسبت داده می‌شود. البته منبع جدید رم 1.5 گیگابایتی را برای آن ذکر کرده، ولی از ذهن به دور است.

یکی از قابلیت‌های جذاب فبلت سامسونگ یعنی گلکسی نوت 2، قلم کارای آن است. ولی در مورد فبلت HTC هنوز اطلاعات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دال بر وجود چنین قلمی به دست نیامده.

در آخر به این نکته اشاره کنیم که بهتر است منتظر این فبلت نمانید زیرا به نظر می‌رسد که فعلاً فقط برای اوپراتور Verizon عرضه خواهد شد و هنوز از عرضه مدل بین‌المللی آن صحبتی به میان نیامده.


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 27 شهريور 1391 ساعت: 19:37
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

پرینت منقار جدید برای عقاب زخمی

 

این عقاب در سال ۲۰۰۵ توسط یک شکارچی هدف گلوله قرار گرفته بود. در نتیجه آسیب شدیدی به منقارش وارد شد که سبب می شد قادر به غذا خوردن نباشد.

یک گروه نجات حیوانات، پیش از اینکه این عقاب از گرسنگی بمیرد آن را پیدا کرده بودند و طی این مدت از طریق یک لوله تغذیه اش می کردند. هر چند بعد ها عقاب می توانست به سختی غذای خودش را از دست نگهدارنده بخورد. اما مشخص شده بود که منقار اش دیگر رشد نمی کند و شکل طبیعی اش را نخواهد داشت.

 

در این میان یک متخصص حیوانات به سراغ یک گروه از مهندسان مکانیک رفت و با تشکیل یک تیم از افراد مختلف که شامل یک دندانپزشک هم بود یک منقار جدید برای عقاب طراحی کردند.

آنها با استفاده از یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی و یک پرینتر سه بعدی منقار عقاب را پرینت و پس از یک عمل جراحی دشوار آن را جایگزین منقار از دست رفته کرده اند.

حالا این عقاب می تواند غذا بخورد و البته زیبایی ظاهری اش را هم به دست آورده است. هر چند گروه نگهدارنده می گویند منقار جدید آنقدر خوب نیست که بتوانند عقاب را آزاد کنند تا به زندگی طبیعی اش برگردد.


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 27 شهريور 1391 ساعت: 9:38
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

کنترل رویاهای موش و تکنیک های توسعه خاطرات

دانشمندان توانستند بر رویاهای موش های خوابیده تسلط یابند. کشفی بزرگ که می تواند سرآغاز آموزش درمانی و عادت درمانی های جدیدی در انسان ها شده و خاطرات انتخاب شده ای را توسعه و بهبود بخشیده و خاطرات بد و ناخوشایند را مسدود نماید! قبل از این دانشمندان نشان داده بودند که رویای موش ها درباره مسیرهایی است که ساعت های قبل از خواب می پیمایند.

دانیل بندور مدیر مطالعاتی و محقق آزمایشگاه علوم اعصاب Matthew Wilson در موسسه تکنولوژی ماساچوست درباره شیوه کشف این موضوع می گوید: «مناطقی از مغز موش ها که هنگام حرکت درون ماز فعال می شوند، هنگام خواب هم الگوهای یکسانی را نشان می دهند.»

شیوه جدید مورد اشاره بندور به محققان اجازه می دهد تا «بدانند موش در هر بخش رویایش، دقیقا کدام بخش از ماز را می بیند.»

در این مطالعه جدید بندور و ویلسون به موش ها آموزش دادند تا درون ماز، با دنبال کردن صدای راهنما به دنبال غذا بگردند. یکی از صداها، راهنمایی برای غذای مسیر چپ بود و دیگری راهنمای غذای مسیر راست. سپس هنگامی که موش ها خواب بودند، محققان صداهای راهنما را در قفس پخش کردند. بندور می گوید: «این انگیزش خود به خودی باعث وقوع رویاها درباره مسیری می شد که موش ها هنگام شنیدن صدا غذا را در آن پیدا می کردند.»

این دو محقق با انتشار مقاله ای در نشریه Nature Neuroscience نوشتند که این تاثیر می تواند باعث «کشف راه ساده ای برای مهندسی رویا شود» این تیم امیدوار است که با ادامه مطالعاتش بتواند به کنترل بیشتری بر رویا و خاطراتی که طی خواب پردازش می شوند، دست یابند.

برای مثال شما معلم یک کلاس ۳۰ نفره هستید که باید نام شاگردان را در اول سال تحصیلی به خاطر بسپرید. بندور پیشنهاد می کند: «آنها را در اطراف اتاق نشانده و با نگاه به هر دانش آموز نام وی را هم بگویید و این کار را چند بار تکرار کنید. اکنون هنگام خواب، بارها و بارها صدای ضبط شده خودتان که نام ها را می خوانید، پخش کنید. این کار باعث می شود رویای شما به سمت این موضوع تمایل پیدا کرده و به شما کمک می کند تطابق چهره-نام را که سعی در یادگیری اش دارید، در ذهن تان تقویت شود.»


آیا تبلت سرفیس ارزان قیمت خواهد بود؟

خیلی ها معتقد اند موفقیت تبلت سرفیس مایکروسافت بستگی به قیمت آن دارد. اگر این شرکت تبلت اش را با قیمتی کاملا رقابتی و ارزان وارد بازار کند، با استقبال زیاد کاربران مواجه می شود و در آن سوی ماجرا، قیمت گران مساوی با مرگ ایده تبلت سرفیس خواهد بود. تا اینجا هم مایکروسافت از اعلام قیمت دقیق این تبلت طفره رفته و به نظر می رسد همچنان مشغول محاسبه برای رسیدن به بهترین قیمت ممکن است.

اما استیو بالمر در یک مصاحبه جدید با سیاتل تایمز گفته این شرکت محصولی بسیار رقابتی وارد بازار خواهد کرد و قیمت بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ الی ۸۰۰ دلار خواهد بود. اما در عین حال گفته که این شرکت قصد ندارند محصولی با کیفیت پایین و امکانات کم تولید کند و ترجیح می دهد محصولی داشته باشد که بتواند نیازهای زیادی را برآورده کند.

در کنار آن استیو بالمر گفته شما باید به ما به عنوان یک شرکت تولید دستگاه ها و خدمات نگاه کنید. سخنی که احتملا اصلا به مذاق دیگر همکاران مایکروسافت خوش نمی آید. او گفته ارایه ویندوز 95 یکی از مهمترین کارهای مایکروسافت در ۲۰ سال گذشته بوده و حالا معتقد است که ویندوز 8 و تغییرات جدید مایکروسافت تغییری بزرگ تر نسبت به آن زمان به حساب می آید.

حرکت ناگهانی مایکروسافت به سوی ساخت سخت افزار سبب شد که دیگر شرکت های همکار واکنش های منفی متفاوتی نشان دهند. اما مصاحبه جدید آقای بالمر نشان می دهد که این شرکت در تصمیم خود به سوی ساخت افزار کاملا جدی و مصمم است و قصد دارد نگاه کاربران را هم نسبت به یک مایکروسافت نرم افزاری به سوی شرکتی که نرم افزار و سخت افزار را تولید می کند تغییر دهد.

به هر حال سخت افزار جدید مایکروسافت: تبلت سرفیس با ویندوز 8 آبان ماه از راه می رسد و بنابراین به زودی از قیمت های نهایی این تبلت ها مطلع می شویم. فاصله زیادی تا دیدن این تبلت هم باقی نمانده است.

 


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 27 شهريور 1391 ساعت: 9:32
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

مدیر بخش چیپ های موبایل انویدیا استعفا داد

nvidia-mike-rayfield.jpg

شرکت انویدیا به ساخت کارت گرافیک شهره است، اما طی سال های گذشته در تولید پردازشگرهای تلفن های هوشمند و تبلت ها بسیار خوب عمل کرده و هم اکنون تعدادی از شاخص ترین گجت های بازار از پردازشگر تگرا ۳ این شرکت استفاده می کنند.

کارشناس ها یکی از دلایل مهم موفقیت انویدیا را وجود یک مدیر خوب در بخش تولید چیپ های موبایل این شرکت می دانند. مایک رایفیلد از مدیران اصلی این بخش به حساب می آمده و حالا تایید شده که او انویدیا را به قصد فعالیت در شرکت دیگری ترک کرده است.

یک تحلیلگر فعالیت های انویدیا می گوید، این فقدان بزرگی برای این شرکت خواهد بود چرا که مایک رایفیلد به واقع استراتژی این بخش را مشخص می کرده است.

انویدیا طی چند سال گذشته در رقابت با شرکت هایی مانند کوالکام و تگزاس اینسترومنت خوب عمل کرده و شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت سراغ استفاده از چیپ های موبایل آن رفته اند. البته انویدیا نتوانست قلب شرکت آمازون را به تصرف در بیاورد و آنها برای تبلت های کیندل فایر از چیپ های تگزاس اینسترومنت استفاده کردند.

در کنار این خبر، انویدیا می گوید رفتن این مدیر از بخش موبایل تاثیری روی کار اش نخواهد داشت و بیش از ۳۰۰۰ مهندس به همراه دیگر افراد در بخش چیپ های موبایل این شرکت مشغول به کار هستند.


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 27 شهريور 1391 ساعت: 9:31
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

بیشتر رم ها کجا مصرف می شوند؟

گیک های کامپیوتر قدیم به خوبی به یاد دارند که یکی از چیزهایی که همیشه به آن فکر می شد، خرید رم جدید برای کامپیوتر بود تا بتوان سرعت و کارایی را افزایش داد و برنامه های جدیدتری اجرا کرد.

از سال ۱۹۸۰ تا الان کامپیوترها بزرگ ترین بازار مصرفی برای DRAM ها بودند. اما دوران تغییر آغاز شده است. آمار جدید iSuppli نشان میدهد در سه ماهه گذشته کامپیوترهای شخصی تنها ۴۹ درصد رم های تولید شده بازار را مصرف کرده اند. پس بقیه آنها کجا رفته اند؟

پاسخ روشن است: تلفن های هوشمند و تبلت ها. آنها به سرعت در حال جایگزین شدن با کامپیوترهاش شخصی هستند و همین موضوع سبب شده تقاضای سخت افزاری برای آنها رشد چشمگیری داشته باشد. گفته می شود میزان سهم بازار رم کامپیوترهای شخصی تا پایان سال آینده میلادی به ۴۲.۸ درصد کاهش پیدا می کند.

جالب است بدانید هفته گذشته شرکت اینتل هم پیش بینی درآمدهایش را در سه ماهه اخیر کاهش داد. به خاطر اینکه میزان تقاضا برای پردازشگرهای این شرکت کاهش یافته است.

البته بازار تولید کامپیوترهای شخصی نابود نمی شود اما این تغییرات سبب شده شرکت های تولید کننده سخت افزار، بیشتر تمرکزشان را روی توسعه قطعات مرتبط با تلفن های هوشمند و تبلت ها بگذارند.


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 27 شهريور 1391 ساعت: 9:27
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

23 راه برای اینکه هر روز 23 دقیقه در وقت خود صرفه‌جویی کنید

همه ما به دنبال راه‌هایی می‌گردیم تا در وقت خود صرفه‌جویی کنیم. فرقی نمی‌کند میزان هر صرفه‌جویی چقدر باشد، چراکه دقیقه‌ها روی هم انباشته می‌شوند و در طول هفته و ماه و سال، به چندین ساعت بالغ خواهند شد.

با روزی 1 دقیقه صرفه‌جویی به کمک هر یک از این راه‌کارها می‌توانید هفته‌ای 2 ساعت و 40 دقیقه، و سالی 140 ساعت صرفه‌جویی کنید. تازه اگر خودتان تعداد بیشتری را به این فهرست اضافه نکنید!

اما از کجا باید شروع کرد؟ بهترین راه این است که برای انجام کارهای روتین، روش‌های بهینه را انتخاب کنید و یادآوری آنها را به عهده تلفن هوشمند خود بگذارید؛ و در عین حال چیزهای اضافه را از ذهن خود به روی کاغذ یا تلفن منتقل کنید، تا بتوانید با خیال راحت‌تری به کارهای اصلی بپردازید. حذف برخی موارد هم ضروری است و ...


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 26 شهريور 1391 ساعت: 19:11
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

هدیه یاهو به کارمندان: تلفن هوشمند رایگان و پرداخت هزینه های استفاده

بعد از حرکت مایکروسافت برای دادن هدیه به کارمندانش حالا نوبت یاهو رسیده است. مدیر عامل جدید یاهو مارسیا مایر ایمیلی برای تمام کارمندان تمام وقت و پاره وقت این شرکت ارسال کرده و به آنها وعده یک تلفن هوشمند جدید رایگان داده است.

شرکت یاهو برنامه جدید به نام «اسمارت فان» راه اندازی کرده و قرار است به کارمندانش تلفن هایی با سیستم عامل اندروید، آی او اس و ویندوز فون بدهد.

ضمن اینکه یاهو گفته هزینه مکالمه های تلفنی و همچنین اینترنت تلفن های کارمندان اش را نیز پرداخت می کند. یاهو گفته تمایل دارد کارمندانش گجت هایی مانند دیگر کاربران حال حاضر دنیا داشته باشند تا بتوانند همراه با حرکت آنها به جلو بروند.

در برنامه یاهو کارمندان این شرکت می توانند تلفن جدیدشان را از میان iPhone 5 ، گلکسی اس 3 سامسونگ، اچ تی سی One X ، اچ تی سی EVO 4G و لومیا 920 نوکیا انتخاب کنند.

اگر شما هم این امکان را داشتید که یکی را به رایگان داشته باشید کدام یک را انتخاب می کردید؟


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 26 شهريور 1391 ساعت: 19:6
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 468
            کل نظرات کل نظرات : 37
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 16

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 105
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 104
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 11
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 10
            آي پي امروز آي پي امروز : 35
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 35
            بازدید هفته بازدید هفته : 209
            بازدید ماه بازدید ماه : 562
            بازدید سال بازدید سال : 5055
            بازدید کلی بازدید کلی : 185494

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.218.61.16
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            خبرنامه

            خبرنامه

              براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



              آخرین نطرات کاربران

              آخرین نطرات کاربران

                رویارویا - (..')/♥ ♥('..)
                .\♥/. = .\█/.
                _| |_ ♥ _| |_

                انگشتانم که لای ورق های دیوان حافظ می رود

                دست دلم می لرزد

                اما به خواجه می سپارم تا امید را از دلم نگیرد

                دلم می خواهد همیشه بگوید :

                "یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور..."

                (..')/♥ ♥('..)
                .\♥/. = .\█/.
                _| |_ ♥ _| |_ - 1390/11/18
                سایتسایت - با سلام
                قابل توجه شماهایی که وبلاگ دارین و خودتون یه زیر مجموعه به حساب میاید . راه اندازی سایت برای شما با قیمت 50 هزار تومان نمونه راه اندازی شده www.tafrihi.con وهمراه با سیستم مدیریت محتوا که شما هر وقت بخواین میتونین سایتتونو به روز کنید .
                مزیت های سایت :
                1. خودتون مدیر دائمی وقانونی میباشید.
                2. با استفاده از تبلیغات میتوانید درآمد زایی کنید.
                3. بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود بیاورید
                4. و....
                برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر مراجعه کنید :websiteaaa70و یا با شماره 09385867360 - 1390/11/18
                sajadsajad - با سلام اگه بلینکمت منو میلینکی
                من هر روز اپم و موزیک و وی پی ان های رایگان جدید میزارم - 1390/11/8
                RoyaRoya - سلام آقا سهیل
                موفقیتت رو در زمینه وبلاگ تبریک میگم
                کم پیدا شدی
                دیگه سر نمیزنی
                بازم بیا و نظر بذار
                منتظرت هستم
                یادت نشه - 1390/11/7
                سلطان عشقسلطان عشق - کاش دنیا یکبار هم که شده

                بازیش را به ما می باخت مگر چه لذتی دارد

                این بردهای تکراری برایش؟!...
                - 1390/11/1
                موسيموسي - سلام وب قشنگي داري ممنون - 1390/10/24
                mohsenmohsen - سلام. وبلاگ قشنگی دارید.
                اگه مایل هستید تبادل لینک داشته باشیم.
                لنیک کردی خبر بده.
                ممنون
                - 1390/10/22
                امینامین - با کمال افتخار لینک شدید

                - 1390/10/11
                امینامین - سر بزنی خوشحال میشم دوست من و لینک کردی خبرم کن - 1390/10/10
                hadihadi - سلام دوست عزیز ممنون از وبلاگ خوبی که طراحی کردید به وبلاگ ما هم سری بزنید ما برای شما معتبرترین سایتهای درامد زا را معرفی می کنیم. تشکر
                bir-sevgi.loxblog.com - 1390/10/10

                درباره ما

                  صدا دانلود
                  به ►3DaDL◄ خوش آمديد

                کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به صدا دانلود بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف